Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Modernizace zastavila provoz na Riedbahn

Modernizace zastavila provoz na Riedbahn

12.8.2024 – autor: PETR SLONEK

Jízdu vlakem v Německu zkomplikovala jedna z největších výluk za posledních několik let. Deutsche Bahn 15. července zahájily kompletní rekonstrukci sedmdesát kilometrů dlouhého úseku trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu zvaného Riedbahn. Provoz na jednom z nejvytíženějších koridorů byl zcela přerušen až do poloviny prosince.

Modernizace zastavila provoz na Riedbahn

O mezení se dotklo více než 300 vlaků, které tímto úsekem projíždějí. Dálkové spoje jsou odkloněny, regionální zrušeny a nahrazeny autobusy. Jedná se o první z několika desítek velkých rekonstrukcí železniční sítě. Do roku 2030 má být v zemi zmodernizováno celkem 40 tratí. 
Stav německých železnic se stal terčem kritiky během červencového fotbalového mistrovství, kdy si fanoušci stěžovali na přeplněné vlaky a zpoždění. Podle nedávno zveřejněných statistik DB v červnu dorazilo včas do cíle jen něco málo přes polovinu dálkových vlaků. Je ale možné, že ve skutečnosti jich bylo ještě o něco méně, neboť dopravce považuje spoj zpožděný, pokud přijede se zpožděním alespoň šest minut.

Miliardová rekonstrukce
Prvním počinem v modernizaci sítě je právě započatá rekonstrukce Riedbahn. Dopravce s ní začal až těsně po skončení Eura 2024, kdy opadl největší zájem cestujících. Do prosincové změny jízdního řádu DB vymění 140 kilometrů trolejového vedení, 120 kilometrů kolejí, 150 výhybek a 265 tisíc pražců. Náklady na rok plánovanou akci dosáhnou 1,3 miliardy eur, což je výrazně více, než činil původní odhad 500 milionů eur. 
V rámci strategie Strong Rail Group tak DB vylepšuje svou infrastrukturu s cílem zvýšit přesnost a kvalitu na jedné z nejvytíženějších tratí v Německu. Se zhruba 230 vlaky a až 30 tisíci cestujícími denně je trasa mezi dvěma největšími metropolemi nejdůležitějším přímým spojením. DB jen v letošním roce vynaloží přibližně 220 milionů eur na program údržby a obnovy.
Modernizace si vyžádala zavedení řady opatření v dopravě. Všechny regionální spoje byly zrušeny. Vlaky kategorie ICE a IC během prací jezdí odklonem přes Mainz a Worms, případně přes Darmstadt a Heidelberg. Doba jízdy se tak cestujícím prodloužila přibližně o půl hodiny. Třetina dálkových vlaků musela být rovněž odřeknuta, protože odklonové trasy nemají dostatečnou kapacitu. Nasazeno bylo 150 kloubových a meziměstských autobusů náhradní dopravy a krátce před začátkem prací a vyloučením provozu DB upravily odklonové trasy mezi Darmstadtem a Heidelbergem a také trati přes město Worms. 
Dálkové vlaky mezi Hamburkem a Berlínem jsou od 15. července odkloněny přes Stendal a Uelzen. Zastávky v Ludwigslustu, Wittenberge a Büchenu byly zrušeny. Cestující mají podle DB počítat s prodloužením jízdy o 45 minut. Vzhledem k tomu, že na objízdné trase přes Altmark je k dispozici pouze jedna kolej, byl 30minutový interval upraven na jeden odjezd za hodinu. Cestující do/z Ludwigslustu a Wittenberge mezi Hamburkem a Ludwigslustem nebo Wittenberge vozí přímé náhradní autobusy (IC busy). Dopravce se tak opírá o koncept, který se již v minulosti osvědčil při pracích na trase Hamburk-Berlín.
Od 17. srpna do 29. září pak bude na trase mezi Hamburkem a Schwerinem omezen provoz vlaků ICE. DB zde zavede přímé spojení, které zajistí autobusy. Tato náhradní doprava bude doplněna jedním nepřetržitým spojem IC denně přes Lübeck/Bad Kleinen (IC 2268/ IC 2263). Cestující tak budou moci cestovat z Hamburku přes Lübeck, Rostock do Binzu a zpět bez přestupu. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

PKP Intercity pořídí 35 hybridních jednotek pro dálkovou dopravuPKP Intercity pořídí 35 hybridních jednotek pro dálkovou dopravu

29.7.2024 - PKP Intercity si u polské společnosti Newag S.A. z Nového Sadu objednal 35 hybridních jednotek pro dálkovou dopravu. Tamní výrobce kolejových vozidel byl jediným uchazečem ve výběrovém řízení. První dvě soupravy PKP IC převezmou… »

Švýcaři koupí vlaky pro curyšský S-BahnŠvýcaři koupí vlaky pro curyšský S-Bahn

25.7.2024 - Švýcarské spolkové dráhy SBB hodlají investovat miliardy franků do obnovy vozového parku příměstské dopravy. Nakoupí celkem 116 nových patrových jednotek pro curyšský S-Bahn a západní Švýcarsko, kde mají být nasazeny od roku… »

SBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spojeSBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spoje

21.7.2024 - Švýcarský dopravce SBB se rozhodl využít opce a objednal u společnosti Stadler celkem 33 nových nízkopodlažních jednotek Stadler FLIRT Evo. Určeny jsou pro přeshraniční regionální dopravu mezi severozápadní částí země a Alsaskem… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika